7 Mayıs 2010 Cuma

Verimlilik, hız, kalite ve markalaşma

Firmaların yükselebilmesi için küresel rakiplerinin koşullarına ayak uydurabilmeleri gerekiyor. Verimlilik, hız, kalite ve markalaşma gibi performans değerleri firmaların kalıcı olma koşulları olurken; yeni maliyetler açığa çıkmasına neden oluyor.

Rakip firmaların sayısı artık her firma için geniş bir firma rehberi kadar artmıştır. Öyle ki oyuncu sayısı kadar küresel oyunun taç çizgisi de belirsizleşmiş ve devletlerin sınırlarından sanal ticaretin sınırsız dünyasına götürmüştür. Tekellerin onlarca kollarından biri ne kadar istemesek de firmamızın mahallesinde borazanını öttürüyor.

Dakikada bir eski teknolojinin pabucunun dama atılıyor olması teknolojinin ne durumda olduğunu gösteriyor. Yeni bir teknoloji üretilen yeni bir ihtiyaç olduğu kadar özellikleri henüz keşfedilmemiş eski teknoloji demektir. Bakınız ikinci el makine fiyatları hiç olmadığı kadar düşük fiyattadır, bunu sadece yıpranma payı ile açıklayamayız.


“Küresel teknoloji”nin işgal ettiği alanlarda yaşayan “yerel kültür” gökdelenin tepesinde ve intiharın eşiğinde. Kendisini yutmaya için yaklaşan teknoloji canavarına doğru adeta yürümekte ve bir anlamda intihar etmektedir. Yeni üretilen kelimelerin çoğu işgalci teknolojiden gelmektedir. Açarsanız bir ingilizce türkçe sözlük, teknolojinin diline anlamına bakın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder